dinsdag 28 maart 2017

Mister Biggles...

Lieve mensen,

Een tijdje geleden had ik jullie beloofd
om de rat die ik uit Londen mee had genomen
aan jullie te laten zien...

En ja hier is die dan...
Mister Biggles!

Een beetje viezige oude wijze rat, 
met zijn glanzende en wijze oogjes...
Wat heeft deze oude wijze rat 
veel levenservaring..

Hij vertelde me veel over zijn leven en
hoe hij tegen de dingen aan kijkt...wat
had deze wijze rat toch vele wijze uitspraken!
De uitspraken over tijd raakte mij het meeste...
zoals over de vlinders...

Een vlinder telt geen maanden, doch momenten
en heeft tijd genoeg...

Ik vertelde Mister Biggles dat hij
gerust bij mij mocht blijven wonen...
 En dat ik in de oude bruine schoentjes 
nog wel een slaapplekje voor hem had...
Dankbaar nam hij de uitnodiging aan,
maar zei hij...als het tijd is zal ik
weer moeten gaan...
Tot dan genieten we dan toch van de tijd
die we nu samen door kunnen brengen zei ik hem..

Liefs van mijXXX








30 opmerkingen:

Annelein zei

Wat een lieverd....

Lydia zei

Goedemiddag lieverd,

Je heb niets gelogen over wat je vertelde van mister biggles ,meid meid meid wat een snoepie van een rat .Je weet mij maakt het geen .....uit met wat voor dier je aan komt vind echt ieder diertje zo leuk in het echt en in de fantasie wereld heerlijk gewoon.
Maar mister biggles is toch wel een schatje hoor kan me goed voor stellen dat je weg was van hem en zo fijn dat hij nu bij jou wou komen wonen mocht hij ooit willen verhuizen zeg dan maar dat er een luxe bed voor hem klaar staat in Rhoon hahaha.
Wat zal ik aangenaam naar zijn mooie levens verhalen luisteren er zitten vast uren en uren in eigenlijk moet je de verhalen opnemen zodat ze niet vergeten worden .Doet me denken aan mijn bijzondere omaatjes wat konden die ook mooi vertellen soms waren ze alleen maar spannend ,dan weer leuk grappig en sommige gewoon puur mooi heb een bundeltje van deze verhalen en ook van de versjes en liedjes van de oma,s het is 1 van de dierbare stukjes in mijn leven.Maak een bundeltje van mister biggles zijn verhalen leuk en dan met tekeningen erbij word vast een toppertje .
Geniet van mister biggels en vergeet niet om na de zomer een dekentje te haken voor hem in zijn schoen anders krijgt hij het koud .

Dag lieverd heel veel plezier met mister biggles en vergeet niet te luisteren en te genieten liefs knuffeltjes xxxx Lydia

Zulueta E zei

Oh! Nunca pensé que una rata pudiera llegar a parecerme adorable!!! Jaaaa! Me encanta Mister Biggles!!! :) ♥

Anja Van den Meerssche zei

Hallo Marijke,
Mr. Biggles ziet er een vrij ernstige rat uit, maar wel ook een lieverd en ik kan begrijpen dat je hem een slaapplaats hebt aangeboden in een van je mooie oude schoenen .
Je "call the midwife" dekentje,
is een heel mooi dekentje geworden . Ook ik ben fan van de serie en heb al de afleveringen reeds een paar keer gezien .
Lieve groetjes Anja xxx

Thuis bij Corrie zei

Zie ik daar ineens 2 van die snuiters. Wat een mooi plekje voor ze.
Je hebt er weer mooie plaatjes van geschoten.
En luister maar goed naar die oude rat. Wie weet wat er nog meer voor wijsheden voor de dag komen.

Contrastes-Rosa Mª zei

¡Que original es esta rata! transmite ternura y nostalgia como lo defines en el título, las fotografías , fantásticas:-)

"Création" zei

Lieve Marijke,

Wat een heerlijkheid is Mister Biggles, haha zo lekker smoezelig,
en zo leuk het open bekje en die oogopslag doet me glimlachen, haha.

Zo leuk ook dat jasje en het hoedje, het is echt een rat hopelijk
niet met ratten streken. Biggles zal wel blij zijn met zijn
schoenen bedje, en heeft ook al een lief vriendje.
Ze passen echt prachtig bij elkaar, een mooie aanwinst is het.

Liefssssssssssss
Josephine
XXX

Marguerite zei

Ohhh wat een schatje!
Heb bijna spijt dat ik de echte rat die laatst bij ons op het terras liep weggestuurd heb.
Wat zal zo'n jasje en hoed hem prima hebben gestaan...

Floor zei

Mooie uitspraken doet die wijze meneer rat.
Hij ziet er weliswaar oud uit, maar zoooo lief!
Prachtig in zijn oude kleertjes zit hij daar gelukkig te zijn bij die oude schoentjes.
Hopelijk kan meneer rat nog een tijdje bij je blijven, om samen nog wat te keuvelen over de TIJD....
Lieve groetjes,
Floor

Caritas de algodón zei

Dear friend,

Mister Biggles is perfect! I wanted to meet him, to see him closely.
Now I can see his eyes of wisdom, his fat belly, his vest and his funny hat!
I told you that I would be very happy in your study with all those beautiful and elegant mice you create.
Yes, Mr. Biggles seems wise, he knows that simple things are really important.
It is good that Mr. Biggles befriends that cute elephant that is inside the boot; That little elephant inspires me with the best feelings…
Maybe they are talking about the end of life, but it is not easy. There is never enough time!
It’s a beautiful story from the photos and the poetry of the message!
Have a wonderful day!
Hugs,
María José

Marijke van Ooijen zei

Hay Annelein,

Dank voor je bezoek en reactie!

Liefs,
Marijke

Marijke van Ooijen zei

Lieve Lydia,

Wat ben je toch een enorme lieverd...
dank je wel voor je leuke en lieve ideetjes..

Dikke kus van Mister Bigglets en mijXXX

Marijke van Ooijen zei

Dear Elena,

Thank you so much!

LoveXXX

Marijke van Ooijen zei

Hay Anja,

Wat een lieve woorden...dank je wel!

LiefsXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Corrie,

Dank je wel voor je lieve reactie...
En ik zal heel goed luisteren naar deze
lieve wijze rat hoor...hihi..

Fijne dagXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Josephine,

Ja deze rat is zeker een beetje smoezelig...
maar dat deert niet....het is een enorme lieverd..

Liefs XXXX

Marijke van Ooijen zei

Hay Marguerite,

Hahahaha...heerlijk hoe je mee gaat in het verhaal!
Dank voor je bezoek en lieve reactie..

LiefsXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Floor,

Ja ik hoop ook dat het beesie lang bij
ons blijft wonen...het is een lieverd!

Fijne dag lief mensXXX

Marijke van Ooijen zei

Dear Maria Jose,

Thank you for your lovely and very kind words..
You are right...there is never enough time in live!

Wishing you love my friend..XXX

Pink Veen zei

Oh oh, wat een prachtbeest heb je een lief thuis gegeven!!! Kan me voorstellen dat je deze mee hebt genomen! Te gek!
Zo grappig dat er ineens een olifantje in de schoen zit dus Mr. Biggles heeft al vrienden gemaakt! Kan ook niet anders, hij is gewoon om op te vreten!

Je spreuken zijn, als vanouds, wijs!

Prachtige foto's hebben jullie weer geplaatst Marijke!

Genieten................... xxx

Liefs van Pink en dikke knuffel! xxxxxxx

Anoniem zei

Lieve Marijke,
Deze smoezelige rat verdient toch wel een knuffel, ondanks zijn uiterlijk ziet hij er aandoenlijk uit, haha, ik hoop dat dit ratje lang bij jou blijft wonen, met zijn mooie wijsheden en uitspraken, wat een liefje!!!

Fijne zonnige dag toegewenst, lieve groetjes, Molly.

Marijke van Ooijen zei

Lieve Pink,

Dank je wel voor je mooie compliment meis...
Het is zo genieten!

Jij ook een heerlijke dag meisXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Molly,

Ohh...ja deze wat smoezelige rat verdient zeker
een hele dikke knuffel...uiterlijk doet er niet toe,
alleen het hart is wat telt!
En het hart van Mister Bigglets is van goud..

Dikke kusXXX

Simonne's fantasiestudio zei

Marijke, dit ratje is inderdaad echt geweldig, zijn hoedje staat ook zo grappig vind ik.
groetjes van Simonne

Marijke van Ooijen zei

Lieve Simonne,

Dank je wel meis!

LiefsXXX

http://lasoffitta.canalblog.com zei

Mr. Biggles is so wonderful and you are an artist!!!
See you soon
Nadia

Marijke van Ooijen zei

Thank you so much dear Nadia..!

Love Marijke

sirkkis zei

Voi miten suloinen Biggles ja ihanat kengät koristeena.
Terveisin Sirkkis.

Marijke van Ooijen zei

Thank you very much dear Sirkkis...

LoveXXX

Pilar Garcia de la Cueva zei

Que bonito todo,es precioso.
Bss