zondag 15 mei 2016

Ari popjes...

 Lieve mensen,

Nu het weer is afgekoeld, ben ik weer een beetje
binnen bezig met wat leuke werkjes...
Sinds ik op Pinterest ben gaan kijken, zie ik 
zoveel moois en leuke ideetjes, wat zijn mensen
toch ongelofelijk creatief!
De een maakt nog mooiere creaties als de ander,
ik kijk mijn ogen uit, heerlijk om te zien dat
mensen zo creatief zijn...

Ook zag ik op Pinterest Ari popjes, dit zijn oude
poppenhuispopjes uit de 60- 70- jaren.
En met het zien van deze popjes kwamen bij de herinneringen boven...
want ik heb zelf ook met deze popjes gespeeld, ik weet
dat ik bij een popje een neusje heb afgebeten...hahahaha..
Deze popjes zijn van rubber,en zo zo super schattig...
Ik kocht pas een hele berg van deze popjes,dus ik kan
er eindeloos veel dingen mee doen...heerlijk he?
Kijken jullie mee?
 Ik maakte een medaillon, en zien jullie het borduurwerkje?
Die ooievaar heb ik pas met mijn vriendin Thea op
 de borduurmachine gemaakt...
En het Ari popje heeft haar originele jurkje nog aan
volgens mij...dit vind ik zo tof...
 Een uit de 50- jaren papier-mâché een kopje,
hier maakte ik een speldenkussentje van...
Het kussentje zit in een metalen taart vormpje...
Vind deze gezichtje zo gaafffff...
 Deze ari popjes heb ik opnieuw aangekleed...en in een
lijstje gedaan...
 Het middelste popje vind ik zo schattig!!!
Sommige van deze popjes hebben ook een hoofdje wat
kan draaien...
 En mijn papier-mâché popjes hebben het zo
gezellig, ze spelen met het poppenwagentje...
Dit wagentje heb ik een opknapbeurtje  gegeven...
Poppenkind malle Jet ligt lekker
te mijmeren....
 In deze tekst kan ik me helemaal vinden...
LIEFDE om je heen is het belangrijkste wat telt...
 Kijk ze nu toch eens zitten...tutje en troela....hihi...
 Malle Jet en Tuttebel Fientje vinden het 
poppenwagentje wel heel schattig volgens mij...
 Zo fijn met de popjes spelen..
 Malle Jet is ook al zo fijn aan het spelen..
 Ik maakte ook nog een naaigerei doos en een
speldenkussentje met deze ari popjes...en deze zijn
het rood...Deze kleur zal ik niet heel snel gebruiken,
zoals jullie van mij gewend zijn gebruik ik veelal 
pasteltinten...
Maar rood met witte stipjes vind ik zo supertof..
ik maakte hier zelfs een klein Rood kapje mee..
Deze zien jullie de volgende keer.
Hele fijne zondag..
Liefs
XXX