zondag 3 april 2016

Gelukstenen...en het 10-jarig Dabida jubileum...


Goedemorgen lieve mensen,

De laatste tijd maak ik zo ontzettend veel
dat ik niet meer weet wat ik jullie het eerste wil 
laten zien hahaha...
Ik heb zoveel inspiratie en ideetjes stromen
door mijn vingers zo mijn werkstukken in...
En weet je het verveelt me na al die jaren boetseren nog
steeds niet...ik doe het met zoveel passie en plezier...mijn
hele hart, ziel en zaligheid zit in mijn schepseltjes...

Jarenlang heb ik kinderfeestjes georganiseerd..wat
een geweldige jaren waren dit toch, mijn kinderen waren nog
klein en die vonden het ook helemaal geweldig als er
in mijn atelier een kinderfeestje werd gevierd.
We maakten dan o.a gelukstenen, als deze stenen
klaar waren, dan gingen ze netjes in 
een fluwelen zakje mee naar huis.
Ook zat er een versje bij de steentjes en dit
ging als volgt...

Geluksteen

Bij narigheid, zorgen of verdriet,
draai drie maal aan de steen en dan
komt er weer iets moois in het verschiet...

Soms kwamen kindjes speciaal even langs
om te vertellen dat ze het steentje onder hun kussen
legden omdat ze voor hun zwemdiploma moesten
afzwemmen...en dat het steentje had geholpen!
Zoveel indruk maakte de geluksteentjes op
sommige kindjes...gaaf he?

Maar goed, nu liep ik bij die heerlijke, goedkope
winkel Action, en daar zag ik stenen klei,
en ja natuurlijk nam ik deze mee naar huis, ik kon
het niet laten om hier geluksteentjes mee te maken..
Ze zijn namelijk niet alleen voor kinderen, maar
ook voor grote mensen...
Deze geluksteentjes brengen GELUK!

Ook wilde ik nogmaals aan jullie doorgeven
dat het Dabida jubileum groots wordt..
Jullie komen toch ook volgende week?
Zaterdag en zondag...9 en 10 april
in de Zuiderkerk te Amsterdam...

Dit was het weer...
Tot snel!
Fijne zondag
XXX