woensdag 9 maart 2016

Kunstgroep Dabida bestaat 10 jaar!

Lieve mensen,

Nog even en we vieren het 10-jarig bestaan

van Dabida!
 Hier verheug ik me zo ontzettend op...
Ben al weken aan het boetseren en wil mijn
nieuwste poppen mee nemen naar dit geweldige
jubileum...
Wie mijn poppen en beren eens in het echt willen
zien, misschien kan ik jullie in de
Zuiderkerk ontmoeten...dat zou toch super zijn!
De pop als kunstvorm verovert de wereld.. .. nu ook Amsterdam!
Bij poppen denkt men al snel aan speelgoed. Dat het maken van poppen ook een volwaardige kunstvorm kan zijn is wereldwijd wel, maar in Nederland nog niet zo bekend. Voor het eerst wordt in Amsterdam een grote tentoonstelling gewijd aan deze kunstvorm. Op 9 en 10 april vindt in de Zuiderkerk in Amsterdam de tentoonstelling ‘Kunst en Poppen: 10 jaar Dabida’ plaats. 
De tentoonstelling biedt een veelzijdig beeld van de poppenkunst met een grote diversiteit aan werken gemaakt van uiteenlopende en soms onverwachte materialen. Er zal werk van ruim 80 kunstenaars uit 14 landen te zien zijn. Befaamde kunstenaars zullen hun levensechte en fantasierijke werken exposeren.
Tien jaar Dabida
Dabida, vereniging voor Nederlandse en Belgische poppenkunstenaars, zet zich al tien jaar in voor de ontwikkeling van poppen- en figuratieve kunst. Ter ere van dit tienjarig jubileum organiseert Dabida in samenwerking met de Russische organisatie ADI (Art & Dolls International) deze internationale expositie in Amsterdam. De samenwerking tussen Nederlandse en Russische artiesten is hecht. In Rusland is de poppenkunst momenteel een ware rage, vooral onder de hippe Moskovieten, en er is veel interesse in poppen uit ons land.
Kijk hier voor meer informatie:
www.adi.amsterdam
www.dabida.eu
Het werk van de Dabidaleden wil ik hier
al heel graag aan jullie laten zien...
Het zijn geweldige mensen met prachtig werk!
Zelf ben ik lid sinds 2011..en ja hier ben ik 
natuurlijk heel trots op,  het is zo fijn
om met gelijkgestemde zielen te kunnen delen...
Graag laat ik jullie het werk zien van de andere
leden van Dabida.
Ana Salvador
Astrid Mulder
Bets en Amy van Boxel
 Caroline van Stiphout
Gerda Schaarman-Rijsdijk
 Franciska Markus
Lydia Dekker

Hennie Koffrie 
 Marij Rahder
 Marlaine Verhelst
 Nel Groothedde
 Olly Copal
Saskia Hoeboer
 Tine Kamerbeek
 Willy van der Beek-Oldenhof
Christine Polis
Yvonne Flipse
Erica Prinse
Kim van de Wetering

Graag hoop ik jullie op een van deze
dagen te ontmoeten...
Bedankt voor het kijken
en tot snel!
XXX