vrijdag 2 oktober 2015

In bad en daarna lekker slapen...



 Lieve mensen,

Als ik muizen maak, dan vergeet ik de hele wereld
om me heen, en onder mijn handen komen deze schepseltjes
gewoon tot leven...
Uren verstrijken, terwijl ik achter mijn naaimachientje
 vol geduld de kleding voor mijn
muizenkindjes maak.
Muizen maken, ik krijg er echt nooit genoeg van..en
ik zit dan werkelijk in mijn eigen luchtbelletje, en vergeet
alles, mijn diertjes komen tot leven...
Zo zijn onder mijn handen muizen moeders
Alie en Lena geboren.
En deze moeders willen hun muizenkindjes lekker even
in de tobbe wassen...
 Dit is moedermuis Alie..
En dit is moedermuis Lena...
Beide dames hebben net een paar wasjes gedraaid,
in de houten tobbe, maar daarna kunnen de kindjes
echt nog wel in dit water gewassen worden hoor hihi...
De muizenkindjes zitten met z'n allen op een rijtje,
en moeder Alie vertelt rustig dat ze in bad moeten,
en ja daar zijn de muizenkindjes niet blij mee!
Moet je die sippe muizenkoppies eens zien...
Klim maar op mijn rug kleine guit, dan zullen
we je oren eens lekker boenen...
Twee muizenkindjes zitten al in de tobbe,
en Sientje wil er eigenlijk al stiekum uit klimmen,
kijk ze eens benauwd kijken...
Zo nu zitten alle kindjes in de tobbe,
de wasbeurt kan beginnen...
Even een emmertje sop erbij gooien, en
dan worden de oortjes goed uitgesopt..
De muisjes vinden het helemaal niks,
en zitten te rillen...
Kijk de muizenmoeders hebben het er maar druk mee..
kom kinders even luisteren, dan is het zo gebeurt..
Eentje is al uit de tobbe gevlucht..kijk
er zitten er nog maar drie muisjes in de tobbe!
 Alle muisjes zijn nu eindelijk gewassen...
 Ze ruiken weer schoon en fris, een nieuw hemdje en
een schoon pyjamaatje aan..want het is tijd om te gaan slapen...
Lekker in een fris bedje...
Met z'n tweetjes is het veel leuker, gezelliger...en warmer,
kruip maar lekker dicht tegen elkaar aan..
Maar met z'n viertjes is het nog gezelliger hahahaha...
Kijk ze nu toch eens allemaal lekker liggen in het bed,
wat een koddig gezicht deze lieve snoesjes zo naast elkaar...
Slaap lekker lieve schatjes,
Droom maar fijn,
Tot morgen...
XXX