zondag 29 juni 2014

Miss Ellie...


Lieve vrienden,

Na een lange tijd heb ik eindelijk weer eens
geboetseerd...!
Het was heerlijk, mijn hoofd leeg maken..
 Dit leeg maken had ik even nodig,
en ik heb zo genoten van het boetseren,
en daarna het schilderwerk..
 Onder mijn handen is Miss Ellie geboren,
en ik vind haar zo'n berustende blik in haar
ogen hebben..ze straalt rust uit!
Precies zoals ik me op het moment
voelde tijdens het boetseren...
Soms gebeuren er dingen in mijn leven,
dan ben ik eerst nog strijdvaardig, en later
kom ik tot het besef, dat het beter is om
in een situatie te berusten..
 Ik vind poppen maken ook zo anders als het maken
van berenkindjes...
Er komt zoveel meer bij kijken, eigenlijk vind
ik het een vak apart...
En ja alleen met boetseren ben je er nog niet,
het schilderwerk is zo belangrijk, dit kan echt maken
maar ook afbreken...
En ja dan komt het lichaam maken, ik bevestig
overal ijzerdraad, zodat ze alles kan bewegen.
En wat zo tof is, ik heb dit mutsje gehaakt!
Ik kan nu ook mutsjes haken en ik ben hier zo blij mee..
De kleding die Miss Ellie draagt zijn twee
hele oude jurkjes..deze moest ik met veel zorg
en respect behandelen, en voorzichtig bewerken..
Onder de oude jurkjes heb ik twee
mooie rokken gemaakt van katoen en kant..
 
Voor het popje van Miss Ellie heb
ik een konijnen mutsje gemaakt..
Pop is een snoesje...en erg oud,
ik maakte voor haar een klein
jurkje van kant 
Ik ben nu bezig met twee kleine konijnen zusjes
van Miss Ellie..ik heb de smaak weer te pakken
boetseren is zo heerlijk...
Hele fijne zondag...bedankt voor het kijken..
Liefs
Marijke
XXX