zaterdag 11 januari 2014

Kleine popjes...


Hay lieve lezers,

Hier een post over mijn oude popjes...
Ik heb deze beeldschone popjes aangekleed en een
mooi mutsje of strikje gegeven...
Ik kocht deze popje kaal en bloot,en ze waren allemaal
vrijwel hetzelfde geschilderd..
Mooi, maar voor mij niet mooi genoeg haha..
Dus ik besloot de dollies kleding en een ander kleurtje
te geven...kijk maar eens mee... 
Heel flauw heb ik zacht blauw en zacht roze gebruikt voor de
armpjes en beentjes...
 En deze kleine meid, gaf ik een mooi roezeltjes kransje..
op haar poppenhoofdje..
Onder een stolp zijn deze popjes ook zo schattig... 
 Met wat oude snuistereitjes maak je er een klein
droomwereldje van...
Of gezellig met z'n tweetjes onder een stolpje...
dat staat toch ook super leuk?
Ik maakte een jurkje en een puntmutsje,
zo werd het een klein pierrot kindje... 
 Een wijd lief jurkje van katoen met kleine
pompoen roezeltjes...
 Ook het haar maakte ik wat lichter van kleur...
 Een lief matrozen knulletje..met een pofbroekje...ik heb
mezelf goed uitgeleefd haha...
 Ik hou er zo van te werken met kreukel lint,
ik kan niet meer zonder..
 En ongebleekte katoen, dit is ook 1 van mijn favorieten...
En het popje in een oud doosje... 
 Mooie schatten uit een ver, ver verleden...
 Zie je het beertje nog net om het hoekje kijken..hahaha 
Kiekeoe...
 Vol vertrouwen kijkt deze kleine guit de wereld in...
 En poppenjansje met haar grote strik, ooit was dit mode, en droegen
alle kleine meisjes een mooie grote strik..
 Wat een mooie zachte kleuren he? Ik hou van die zachte
poederpastels...
 Gezellig zo saampies in een doosje...
 Ja wat heb ik met veel liefde deze popjes mooi gemaakt...
 En dit oude lieve popje heb ik zonder kleding gelaten..
 Klein lief popje met oude lijfje gevuld met stro...
 Wat ben ik toch dol op popjes...
 Wat lief die bolle wangetjes...en haar beschadigde neusje...
Kleine pop speelt zo graag met kleine poppenjansje...
en ik mag ook met ze meespelen... 
 Poppenjansje met een hele grote strik...
 Lieve schatten, bedankt voor het kijken 
en voor jullie bezoek..
HELE
DIKKE
KUSSSSSSS