vrijdag 15 november 2013

Zuster Clivia en Floortje...


 Heey lieve meisjes,

Ik heb een grote liefde om zuster muizen te maken...
Het zuster zijn zit bij ons in de familie en 
ik het ben zelf ook een aantal jaren ziekenverzorgster geweest..
En ja ik heb een groot respect voor alle mensen in de zorgverlening
wat een goed werk doen deze mensen...!

En daarom het volgende muizen verhaaltje..
Ik ken een een zuster muis ze woont bij mij in de straat,
en ze heet zuster Clivia...
 En zuster Clivia heeft het hart op de goed plaats,
alle zieke muizenkindjes worden door haar in 
de watten gelegd...
 Net is er een ziek kindje bij haar binnen gebracht...ze heet
Floortje...en ze hoest zo erg en haar keeltje brand zo...
 Zuster Clivia haalt Floortje even uit haar bedje ...
 Kom maar arm kind...wat ben je toch aan het
hoesten...ze klopt zachtjes bij Floortje op haar rug...
 Gaat het alweer een beetje Floortje...?
 Kom lieve kind...vlug je muizenbedje weer in...
 Clivia heeft met het arme kleine ding te doen...
Ze klopt haar kussentje lekker op en zet het muizen kind
lekker wat hoger...
 Floortje de dokter komt zo hoor...nog eventjes wachten...
 Floortje verteld tegen de zuster dat ze het zo warm heeft...
 En dat ze een beetje bang is voor de dokter...
Clivia hoort alles geduldig en vol liefde aan...
Het kleine ding verteld verder...
 En waar zijn papa en mama nu toch...ik wil zo graag
naar huis...er rolt een traantje over haar muizen snuitje...
 Ach lieverd...kom maar even bij me...alles komt goed...
ik zorg dat je papa en mama snel komen...wacht maar af...je krijgt
zelfs een mooi kadootje, is dat niet fijn.?..Kom droog je traantjes maar..
Nadat de dokter was geweest en een heel goed medicijntje had gegeven..
Knapte Floortje al heel snel weer op hoor...en mocht ze de volgende
dag alweer naar huis...!
Lieve mensen...ik wens jullie
allemaal een super fijn week-end!
Dikke kus van Clivia en mij XXX