vrijdag 26 juli 2013

Een schilderij met een vintage meisje...

 Lieve sisters,

Het was me het weekje wel meiden?
Wat een zomertje hebben we he?
Heerlijk vindt ik het die warmte, alleen ben ik
niet zo actief met die warmte..!
Ik hang een beetje, en s'morgens werk ik een
beetje in mijn atelier..
Ondanks de hitte heb ik dit schilderij gemaakt,
ja het zweet stond op mijn voorhoofd en bovenlip hahaha..
 En ik vond nog een mooie oude lijst, ja hij was bruin
met goud, zo lelijk!
Eens waren dat de perfecte kleuren, maar nu niet meer..
Dus de lijst heb ik geschilderd, gepatineerd, en daarna
weer een beetje beschilderd, om die zachte poederpastel
te krijgen..
 Daarna spande ik een vulling met kant over de bestaande
achterkant, dit vond ik al een beter geheel..
Beter als bruin met goud hihi..
 Nadat ik dit klaar had, heb ik een foto van een
beeldschoon vintage meisje op stof geprint.
Wat een mooi gezichtje heeft dit lieve kind toch...
 Ik heb deze print op dik schuimrubber genaaid,
en daarna op het kant genaaid...wauw..dit was een beetje
zware klus hoor..en vooral met die warmte..!
  Kunnen jullie het een beetje zien dat het medaillon
in het midden een stuk dikker is?
Het komt er als het ware helemaal uit...
 Ik naaide er pareltjes op, en gaf het
lieve kind een mooie haartooi van antiek kant,pareltjes
en lintjes..
En daarna schilderde ik haar ogen iets feller, en ik
gaf deze schoonheid wimpers..
En toen was ze klaar!
Ik ben erg blij met het resultaat...
Lieve meiden ik wens jullie een heerlijk
zonovergoten 
WEEK-END!