vrijdag 2 november 2012

Een prachtig kado...gekregen van mijn liefste...

 Lieve schattekes,

Ik wil iedereen die mij een mailtje, kaartje of kadootje
heeft gestuurd, heel erg bedanken!
Wat lief en heel erg aardig dat jullie zo met mij 
begaan zijn...dit alles heeft mijn hart zeer verwarmd en mij
heel veel goed gedaan...
Iedereen die mij een bezoekje heeft gebracht op de beurs..
zo attent en lief..heel erg bedankt..!
Deze beurs was als een droom..zo fijn en mooie,
lieve mensen die even kwamen kijken bij mijn standje..
 Meisjes...we zijn nu zowat een weekje verder en mijn paarse
knietjes doen al minder zeer..alleen mijn ribbetjes doen nog erg veel pijn..
En dit moet nog even slijten...en dan komt alles goed.
Ik ben nog steeds aan het nagenieten van beurs...wat was het al een 
mooie droom...
Ik voelde me echt gedragen door jullie...zo heerlijk en fijn!
 Meisjes ik zou jullie nog vertellen over mijn kado!
David mijn lieve ventje heeft voor mij deze oude pop gekocht..
Zo lief en ik was totaal verrast!
Hij kocht ook nog wat oude jurkjes van kant voor mij, zo
lief en helemaal mijn smaak..ja dat heb je als je 30 jaar samen bent,
dan ken je elkaar zo goed...
Dank je wel mijn allerliefste..
 Hij heeft bij mijn vriendin Wil Gerritsen deze mooie oude
pop gekocht en ik ben er zo super blij mee...
Ik noem haar Qeensie...en ik vindt haar zo mooi!!
Ik was gelijk verliefd op haar vrolijke koppie..
en kijk eens die witte tandjes..
Wil mijn vriendin vertelde mij het volgende over Qeensie..
 Dit is een pop uit 1930 en ze is gemaakt van celluloid...
Haar lijfje is van stof, en haar armpjes en beentjes zijn met schijven
aan haar lijfje vast gemaakt...ze is vrij flexibel...net een echt babytje...
Ze deed me zo erg aan Sophie denken..met die plooitjes in haar
armpjes en beentjes....
Hier heeft deze kleine guit haar hemdje al aan en haar sokjes..
Wat is ze lief he?
Nu heeft ze haar roze onderjurkje aan...en ze vindt haar beertje zo 
geweldig...
In haar nekje zit een plooitje, net als bij echte baby's en in haar nekje
staat het volgende merkje..
Konig&Wernicke
Ze is van Celluloid en dit is heel speciaal voor dit merk pop, daar
de andere poppen met dit merk veelal in porcelein werden gemaakt..
Dit oude ragfijne jurkje krijgt Qeensie aan...ohh..wat voel ik
me een rijk mens...alle kleertjes liggen al in mijn atelier,ik hoef
ze alleen te pakken..hoe rijk ben je dan?
Lieverdje het jurkje staat je zo goed...Qeensie kan gewoon babyjurkjes aan,
want ze is 50 cm...dus ik heb al een hele garderobe haha...
En het leuke bij deze mooie pop is, dat haar duimpje precies in haar
kleine mondje past....grappig he?

Zo klein meidje...we gaan nu je mutsje en jasje even aantrekken..
Wil vertelde mij dat deze pop niet in de vrieskou mag staan, anders
zou het materiaal wel een kunnen breken...en ze mag ook niet
te heet staan...ook dit is niet goed...
En ze is zeer breekbaar....
Hier heeft kleine Qeensie haar mutsje, jasje en schoentjes aan..
en alles past perfect...haha...
Deze schoentjes heb ik ooit eens gemaakt...helemaal met
de hand..nu zit kleine beer er lekker in...
dag kleine eigenwijze beer..
Qeensie wordt het nu echt zat...ze trekt haar schoentje al uit..
lieve kind we gaan je iets anders aandoen...en je krijgt een
mooi vriendje om mee te spelen...
 Dit is berenkindje Miepje...
En zij heeft ook een oud jurkje aan door mijn vriendin Wil gemaakt..
Wat kan Wil dit toch goed he?
Wil je bent een kei in jurkjes maken, en bovendien een
lieve schat...XXX
Ach...kleine guit vindt Miepje de beer gelijk heel erg leuk..
En lief...ze drukt Miepje zo lekker dich tegen zich aan..
 Wat ik ook erg leuk vindt is deze prachtige oude babyzak met
een capuchon met een kwast en prachtige borduursels...
Al deze oude spulletjes zijn bewaard gebleven...
Ik ben zo dankbaar dat ik deze spulletjes in mijn bezit heb...
Mooi he?
Toch weer een ander jurkje aan...en even spelen met de oude speeldoos..
Aan de zijkant kun je deze speeldoos opdraaien en dan komt er
een schattig muziekje...
Dat is mooi he lieve kind?
Kleine Qeensie kijkt vol verwondering naar kleine beer..
Op de oude speeldoos staat een oud popje...
Er liggen oude rolletjes met kant...en een heel oud naaigereimandje
met oude klosjes en garen...


Lieve schattekes...nu heb ik weer genoeg gespeeld voor vandaag haha..
ik wens jullie een heerlijk week-end...
en vergeet niet tijd te maken om te dromen over mooie dingen..

Als je droomt dat je kunt vliegen..
dan kun je het ook!