maandag 12 november 2012

Hebben jullie dit ook wel eens??

 Ohhh...hebben jullie dat ook wel eens dat je helemaal
verliefd wordt op een uitdrukking van een gezichtje
van een pop?
Ik ben verliefd op de poppen van Susie McMahon
Dit kopje...zo mooi en sereen..echt zoals een kindje
kan kijken
Deze poppen hebben een lichaam van stof... en dit lichaam
zit zo geweldig in elkaar..zonder kleding vindt ik het
al prachtig!
En het hoofdje is geboetseerd...daarna wordt er een soort
linnen doek over het gezichtje heen getrokken..
Het gezichtje wordt daarna beschilderd...
Zonder de beschildering vindt ik het kopje al ontzettend
mooi!
Kijk eens wat een schilderkunst..zo verfijnd en levensecht!
 Wat een schatje zo met zijn stokpaardje...
Susie kan prachtige Look a like's
maken van de beroemde en schattige
Kate Kruse poppen...
Zo knap gemaakt...
En twee schattige zusjes...wat een uitdrukking hebben deze
meisjes...ik ben er weg van..
Susie heeft ook een winkeltje...en zij verkoopt hier pakketjes
om zelf zo'n mooi popje te maken..
Zij laat haar techniek zien om zelf zo'n schattig popje te maken,
en alle materialen zitten er ook nog eens bij..
Natuurlijk heb ik zo'n pakketje besteld bij Susie...
ik ben zo benieuwd of ik dat ook kan om zo'n popje
te maken...!
Ik heb er zo'n zin in om weer een andere techniek te
leren...heerlijk...
Natuurlijk zal ik me laten inspireren, maar ik zal
mijn eigen draai aan het popje geven...en hier mijn eigen hart in volgen..
en iets moois proberen te maken op mijn manier!
Het zullen waarschijnlijk pirot baby's worden, zoals ik al
vele malen heb gemaakt...ik fantaseer nu al hoe ik het popje ga
maken hahaha..
Dit is Susie McMahon
Ze woont in Tasmanie in Australie...
Ze maakt al popjes zo lang als dat ze zich kan herinneren..
Ze ging naar de Kunstacademie...en heeft haar diplima's
gehaald om les te geven, en dit heeft zij jaren gedaan.
Zij leeft voor Kunst en Muziek...
Maar naast deze passies maakt Susie tijd voor haar familie
leest graag en werkt ze graag in de tuin.
Wie beeldschone poppen wil zien, en heel veel verschillende
technieken wil bekijken, moet zeker een kijkje nemen
op het geweldige blog van Susie...
http://www.susiemcmahondolls.blogspot.nl
Natuurlijk hou ik jullie op de hoogte van mijn pakketje...
het is zo spannend!
Liefs
Marijke