vrijdag 4 december 2009

Magnoliameisje in haar fluwelen kerstjurkje..

Door de vele beeldschone kertkaartjes, die ik heb mogen bewonderen bij mijn blogvriendinnen, was ik echt ginspireerd om dit lieve kind eens te boetseren. En naar mijn idee ziet een Magnoliameisje er zo uit als ze wordt geboetseerd...Geloof me dit boetseren was niet makkelijk, al ziet dit er misschien wel makkelijk uit. Dit komt omdat dit lieve kind geen neusje en mondje heeft, zoals ik op de vele kaartjes heb gezien. Dus het is een denkbeeldig neusje en mondje geworden. Ze heeft ronde donkere oogjes, en haar neusje is alleen een bolletje, en haar mondje een éénvoudig streepje, het was echt de kunst van het weglaten. En toen de kleding ..ik heb gekozen voor een roze jurkje van fluweel, een echt feestjurkje en een een kerstmutsje mag natuurlijk niet ontbreken op haar koddige koppie. Met haar kerststerretje in haar handje wil ze iedereen op deze mooie wereld...een heel warm, vredig en vooral liefdevol Kerstfeest wensen!